wtorek, 28 sierpnia 2018

Pierwszy post

Cześć Wam,

Nazywam się Józef Roehrich, jestem krótkofalowcem, mój znak to SQ9JJX. Właśnie zacząłem budować nową stronę. Mam zamiar rozwijać tu swoją pasję, z zawodu jestem elektroenergetykiem natomiast hobbystycznie zajmuję się elektroniką analogową i cyfrową.

Od pewnego czasu w mej głowie rodzi się pomysł aby stworzyć pewnego rodzaju zestaw startowy, na bazie którego będzie możliwe budowanie różnych urządzeń. Zapewne pojawią się głosy, że takie zestawy już istnieją -- owszem istnieją ale obecnie większość z nich służy do rozwijania różnego rodzaju urządzeń cyfrowych opartych na mikrokontrolerach.

Założenia są następujące:
  • Projekt będzie miał charakter otwarty (licencja GPL):
    • od lat jestem użytkownikiem wolnego oprogramowania, obserwując w jak szybkim tempie rozwija się Linux jestem przekonany, że tylko otwarty projekt ma szansę dynamicznego rozwoju.
  • część sprzętowa zaprojektowana zostanie w ogólnie dostępnym oprogramowaniu:
    • symulacje obwodów: QUCS (Quite Universal Circuit Simulator),
    • program EDA do projektowania płytek PCB: Kicad,
    • programowanie mikrokontrolerów: Eclipse.
  • układ będzie miał modułową konstrukcję, dzięki czemu podatny będzie na modyfikacje oraz umożliwiał będzie eksperymentowanie.
Już niedługo pojawią się pierwsze wyniki prac jakie obecnie prowadzę.


Pozdrawiam
Józek de SQ9JJX

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz